Toinen vaihtoehto on ottaa auto puomin päähän, joilloin auto on ns. perinteissä hinauksessa. Tällöin hinausauton perässä oleva kiinteä puomi ohjataan auton etu- tai takapyörien alla ja nostetaan autoa hieman ylös ja sidotaan auto liinoilla kiinni puomiin. Tässä tapauksessa hinattava auto on hinausauton perässä, kuten peräkärry olisi, mutta etu- tai takapää ylhäällä.
Jos auto on vahingoittunut mekaanisesti ja on esimerkiksi ojassa, sen saaminen kyytiin on aina tapauskohtaista. Paljon riippuu siitä, onko auto omilla pyörillä, kyljellään vai katollaan. Maasto vaikuttaa myös paljon: onko esteenä puita tai kiviä. Lähtökohta on saada auto kyytiin siten, ettei siihen tule lisävaurioita. Autoa voidaan joutua vinssaamaan ja tukemaan eri kulmista ennen kuin se saadaan kohtaan, josta hinausauto voi ottaa sen lavalle.
Raskaan kaluston hinaukset on täysin eri maailma verrattuna kevyeen kalustoon. Sitä varten on erikseen raskaan kaluston hinausautot. Kuljettajat ovat saaneet erityiskoulutuksen ja ovat niitä kaikkien kokeneimpia. Kaikkein raskainta kalustoa kuljetetaan puomin avulla, siten että auto on edestä tai takaa nostettu puomin päälle. Keskiraskaita ajoneuvoja voidaan myös kuljettaa lavalla. Se edellyttää kuitenkin ns. lavaraskasta hinausautoa, jonka lavan kantavuus on riittävä.